.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکنش موسوی به شرکت خاتمی در انتخابات

سایت سید محمد خاتمی از دیدار وی با جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران خبر داده است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از  جهان، روایت کاملتر این دیدار از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران منتشر و آنچنان که عنوان شده، این جلسه بستری برای انتقادات شدید و پر حجم از خاتمی بوده است.

بر پایه این گزارش، حاضران خطاب به خاتمی گفته اند: "شما در زمان ریاست جمهوری گفتید نمی خواهید در این مقام در راس اپوزیسیون باشید ولی بعد از ریاست جمهوری چرا تکلیف خود را روشن نکردید... می بایست از دو ماه پیش شفاف با مردم صحبت می کردید که باید رای داد یا نداد و به آن عمل می کردید ... مشکل همه ما اینکه دچار انفعال هستیم و یکی از معضلات ما فقر روشن مندی و نداشتن راهبرد مشخص است ... ما نمی توانیم ذهن شما را بخوانیم ولی عمل شما گاه منفعلانه است و..."

پاسخ خاتمی

در ادامه دیدار محمد خاتمی در پاسخ به انتقادات گسترده حاضران می گوید: ما هیچگاه انتخابات را تحریم نکردیم بلکه به صراحت گفته شد که ندادن لیست و عدم معرفی نامزد به معنی تحریم انتخابات نیست ولی از دو سو این طور القاء شد که اصلاح طلبان تحریم کننده انتخابات هستند بخصوص از سوی بعضی محافل تندرو و انحصار طلب در درون کشور که می¬خواستند بهانه¬ای پیدا کنند و مدعی شوند که اصلاح¬طلبان براندازند و از این راه تنگناهای جدیدی را ایجاد کنند. می بایست این توهم (و بدنبال آن توطئه ای که وجود داشت) خنثی شود و فکر می کنم شد.

وی همچنین در حمایت از موسوی و کروبی گفته است: معتقدیم همبستگی ملی و مقابله با توطئه های درونی و بیرونی با رفع حصرها و حبس ها و سیر به سوی انتخابات سالم و مطلوب و آزاد و رقابتی پدید می آید.

به گفته خاتمی "باید روزنه های اصلاح را بازگذاشت و تندروی را از سوی هر کس که باشد محکوم کرد."

روایتی دیگر

جهان نیوز افزود:
پس از این دیدار نیز حسین نقاشی، دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه تهران و از حاضران در جلسه چند نکته جالب را در فیسبوکش درباره سخنان خاتمی نقل کرده است:

* آقای خاتمی تأکید می‌کند که اساساً از ابتدا موافق تحریم انتخابات نبوده و این کار را دارای بار حقوقی- سیاسی خاصی می داند. از دید ایشان در انتخابات همین مجلس دست کم تا 50 درصد مردم مشارکت می کردند و در این اوضاع و احوال اساساً تحریم معنایی ندارد. کسی تحریم می کند که مطمئن باشد مشارکت را به پایین 20 درصد می تواند بکشاند. از این رو دو امر مشارکت در معرفی کاندیدا و لیست انتخاباتی دادن با رأی دادن شخصی را از هم جدا می کنند و همچنین معتقدند می بایست حداقل یک هفته زودتر این تفاوت فاز خود را در بحث تحریم انتخابات پر رنگ تر مطرح می کردند.

* با این حال می گویند این تصمیم و آن روز و شبی که بر ایشان گذشت، یکی از سخت ترین روز و شبهای شان بود. از عواطفی که از هواداران می توانست جریحه دار شود تا اهل بیت منزل خودشان! ‫با توجه به فرصت محدود پیش رو، تنها توانستند با تعداد کمی از افراد غالباً مجمعی مشورت کنند و نهایتاً رأی به "جمهوری اسلامی" را به صندوق می اندازند.

‫* نکته آخر اینکه ایشان تأکید دارند که من برانداز نبوده و نیستم! من نمی دانم پس از جمهوری اسلامی چه خواهد شد؟! نمی توانم تصور هرج و مرج و آشوب و جنگ داخلی را بکنم. می خواهند به من فحش بدهند، بدهند؛ من این هستم. من خود را از انقلاب و اصل نظام جمهوری اسلامی جدا نمی دانم. پس از من توقع بی جا نداشته باشند.

موسوی رای نداده است!

در همین حال، اردشیر امیر ارجمند، مشاور میرحسین موسوی و از اعضای شورای موسوم به هماهنگی راه سبز امید، گفته است که میرحسین و همسرش در انتخابات مجلس نهم شرکت نکرده اند.

وی عنوان کرده است که رای ندادن موسوی و رهنورد دلیلی بر "تغییر نکردن شرایط" است.

واکنش موسوی به رای خاتمی

جهان نیوز افزود: وی که گفته می شود رابط منافقین با ستاد موسوی هم بوده است، همچنین در خصوص واکنش موسوی به شرکت محمد خاتمی در انتخابات در سخنانی جالب گفته است: وی از رای دادن خاتمی با خبر بوده و بر ضرورت احترام به تصمیم و شخصیت محمد خاتمی تاکید داشته است.

امیرارجمند پیش تر و در راستای اطلاعیه گروهک‌های تروریستی منحله دموکرات و کومله در بیانیه ای توهم آلود از آنچه "تحریم انتخابات از سوی مردم" نامیده، تقدیر کرده بود!

ارجمند شرکت نکردن موسوی در انتخابات را پس از آن رسانه ای کرد که اپوزیسیون در نتیجه شرکت خاتمی در انتخابات گسترده 12 اسفند و بازیچه شدن خود دچار سرخوردگی و ناامیدی شده و برخی حتی احتمال شرکت دیگر سران فتنه را هم در انتخابات مطرح کرده اند.

علاوه بر خاتمی افرادی چون خوئینی، موسوی تبریزی، امام جمارانی، مجید انصاری و... هم پس از مشاهده حضور گسترده مردمی در انتخابات مجلس نهم شرکت کردند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.196 seconds.